Sveiki, mieli Tėveliai!
Palydimepavasarį, kuris buvo ypatingas Jums ir mums.Kaip jau supratote iš ankstesnių mūsų žinučių, kad Montessori sistema – tai kur kas daugiau, nei vien vaiko ugdymas. Tai – būdas matyti vaiką ir būti su juo.Pavasaris buvo tas laikas, kai Montessori idėjas kuo puikiausiai įgyvendinote namuose ir stebėjote, kaip stiprėja Jūsų atžalos nepriklausomybė ir koncentracija.
Trumpai primename pagrindines montesorinio ugdymo frazes, kurias sėkmingai ir toliau galėsite taikyti namuose.
- „Mačiau, kad sunkiai dirbai“(vietoj „tu esi geras berniukas“, „šaunuolis“). Vaiko sunkaus darbo, o ne jo rezultatų, gyrimas padeda įtvirtinti jo mąstyseną, kad viską galima padaryti savo pastangomis. Užuot sakę jam „esi toks geras dailininkas“, pabandykite sakyt „pastebėjau, kad dirbai tol, kol pasiekei tai, ko norėjai“.
- „Ką manai apie šį savo darbą?“Savianalizė – labai svarbu, todėl neskubėkite su įvertinimais.
Padėkite vaikui mokytis pačiam save įvertinti, o ne ieškoti kitų žmonių pritarimo.
- „Kurioje vietoje tau reikėtų mano pagalbos?“ Neskubėkite už vaiką padaryti visko, paklauskite, kur konkrečiai jas reikia pagalbos.Tam visiškai nereikia perimti vaiko pareigų – taip siunčiame žinutę, kad vaikas nepajėgus atlikti šio darbo. Tačiau taip pat nesinori palikti vaiko bejėgiškoje situacijoje.
4. „Netrukdykite vaiko, jis sutelkęs dėmesį“. Gali kilti pagunda pagirti vaiką, kuris taip gražiai dirba, tačiau kartais pakanka užmegzti akių kontaktą ir dėmesio koncentracija dings.Kai kitą kartą eisite pro savo vaiką, kuris visą dėmesį sutelkęs į piešimą ar bokšto statymą, pabandykite tiesiog praeiti pro šalį, užuot pasakę, koks jis puikus. Galite tiesiog tai įsiminti ir vėliau jam pasakyti, kad pastebėjote jo gilų susitelkimą į savo darbą.
- „Atsižvelkite į kiekvieną vaiką individualiai“.Atsižvelgti į kiekvieną vaiką, „eiti paskui vaiką“ – tai prisiminti, kad kiekvienas vaikas yra unikalus, kiekvienas turi savo individualius poreikius, pomėgius ir talentus, ir jis turėtų būti atitinkamai mokomas ir ugdomas.Tai primena mums, kad už bet kokio vaiko elgesio slypi priežastis, kad ne visi vaikai sulaukę vienerių vaikšto, o ketverių skaito – jie dar neperskaitė apie tai deklaruojančių knygų ir jiems nerūpi svarbiausi etapai, kuriuos jie „turėtų“ pasiekti.
Būsime dėkingos, jeigu pasidalinsite savo pastebėjimais, pokyčiais, patirtimi. Kaip keitėsi vaikų elgesys, kaip Jums sekėsi?
Šiuos metus pabaigsime ugdymu namuose.
2020 m. gegužės 18 d.
Mokytojos Rūta ir Vaida